Tervetuloa!

Joukkoomme ovat tervetulleita kaiken ikäiset ja erilaisissa elämänvaiheissa olevat omaiset tai läheiset, jotka kokevat omaishoitajuuden koskettavan itseään. Joukkoamme vahvistavat vapaaehtoiset, hallituksen jäsenet, työntekijät sekä yhteistyökumppanit ja verkostot.
Turun Seudun Omaishoitajat ry on vuonna 1998 perustettu yhdistys, joka toimii omaishoitajien ja heidän hoidettaviensa tuki- ja edunvalvontajärjestönä. Yhdistyksen toiminta-ajatuksena on tukea omaishoitajien jaksamista, lisätä heidän mahdollisuuksiaan selviytyä ja ehkäistä syrjäytymistä.

Tehtävänämme on:

• Tukea omaishoitajien jaksamista ja selviytymistä ohjauksen, neuvonnan, tilaisuuksien ja tapahtumien sekä tukikeskustelujen avulla.
  • Tukea omaishoitajan hyvinvointia järjestämällä monipuolista vertaistukea ja virkistystoimintaa.
  • Toimia alueen omaistaan hoitavien ja omaishoitoperheiden etujen valvojana mm. Varsinais-Suomen omaishoidon neuvottelukunnassa.
  • Tehdä omaishoitajuutta tunnetuksi toiminta-alueella.
  • Toimia yhteistyössä sekä viranomaistahojen että eri järjestöjen kanssa.

Yhdistys kehittää omaishoitajille ja heidän hoidettavilleen suunnattuja palveluita ja tukitoimia. Tukitoiminnot lähtevät aina omaishoitajien tarpeista.

Toimimme paikallisyhdistyksenä valtakunnallisessa Omaishoitajaliitossa. Yhdistyksen toimitila, Omaishoitokeskus, sijaitsee Turun Hannunniitussa, osoitteessa Vanha Hämeentie 105, 20540 Turku. Omaishoitokeskus on avoinna ma – pe klo 9.00 – 15.00.
Omaishoitokeskuksessa järjestämme mm. ohjausta ja neuvontaa, tilaisuuksia ja tapahtumia, erilaisia ryhmiä omaishoitajille sekä päivätoimintaa omaishoidettaville.

Lataa esite ja tutustu toimintaan.

Ota meihin yhteyttä yhdistyksen toimintaan liittyvissä asioissa:

Katja Havula
toiminnanjohtaja
Soita: 0405158006 arkisin klo 9-14 välillä
Lähetä sähköpostia: katjahavula.omaishoitajat(at)pp.inet.fi

Turun Seudun Omaishoitajat ry.

Vanha Hämeentie 105, 20540 Turku
(Bussit 2, 2A,2B, 2C, 99, ja palvelulinja p2 )
Soita: 040 681 4965 | Olemme avoinna arkisin klo 9 – 15

Yhdistyksen tilinumero

Lahjoitukset toimintamme tukemiseen
ja retkimaksut voit maksaa yhdistyksen tilille FI04 5711 1320 0718 78.

Toimintaamme tukee:

STEA, Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus
VARHA, Varsinais-Suomen hyvinvointialue

Avoimet työpaikat:

Aluetyön koordinaattori

Oletko kohtaamistyön ammattilainen? Koetko omaishoitajien ja läheistään auttavien tukemisen ja tukitoiminnan kehittämisen tärkeäksi?

Turun seudun Omaishoitajat ry:n STEA-avusteisen toiminnan tavoitteena on laajentaa yhteistyötä ja tukitoimintaa asteittain koko yhdistyksen toiminta- alueelle eli Turun lisäksi muihin Turun seudun kuntiin.

Aluetyön koordinaattorin tehtäviin kuuluu alueellisen tukitoiminnan kehittäminen ja toteuttaminen. Työssä tavoittelet kohderyhmää mukaan tukitoimintaan ja markkinoit toimintaa niin kohderyhmälle kuin ammattilaisille monikanavaisesti ja verkostoissa.

Hakuaika: hakemukset tehtävään 2.5.2024 klo 12 mennessä

Työ alkaa sopimuksen mukaan, kuitenkin viimeistään 1.8.2024.

Lisätietoa tehtävästä ja hakemisesta alla olevasta linkistä:

Aluetyön koordinaattori

Hallitus

Päätösvalta yhdistyksessä kuuluu yhdistyksen sääntöjen mukaan sen jäsenille. Kaikille jäsenille avoimiin vuosikokouksien kokouskutsut julkaistaan jäsenlehdessä eli tapahtumakalenterissa kaksi kertaa vuodessa. Yhdistyksen hallitus vastaa yhdistyksen strategisesta johtamisesta osallistumalla mm. toiminnan suunnitteluun.

Hallitus 2024

Puheenjohtaja Kristiina Hellstén p. 040 5363217 / kristiinahells@gmail.com